جزیره هندورابی منطقه ای بکر در دل خلیج فارس
نوشته شده توسط : gheirati

جزیره هندورابی منطقه ای است با ارتفاع کم که تنها 200 نفر در آن زندگی می کنند. هندورابی بر خلاف بقیه جزایر خلیج فارس منطقه ای آرام و بکر است. این جزیره از توابع کیش می باشد. در واقع هندورابی در 30 کیلومتری غربی جزیره کیش قرار دارد.

جزیره هندورابی

از طرفی دیگر می توان گفت جزیره هندورابی با مساحت 23 کیلومتر مربعی بین کیش و "لاوان" قرار گرفته است. این جزیره به دلیل هموار بودن و نبود ارتفاعات در آن به جزیره ای متفاوت تبدیل شده است. علاوه بر این وجود خانه های قدیمی و گچی نظر هر گردشگری را به سمت خود جلب می کند.

سکوت و آرامش جزیره هندورابی یکی از ویژگی های اصلی و زبانزد این مکان است. در این مکان آرام تنها یک مدرسه و یک فروشگاه کوچک وجود دارد. مردم این روستا همانند مردم هرمزگان و کیش اغلب عربی صحبت می کنند.

از مناطق دیدنی جزیره هندورابی بیشتر بدانید

در سفر هیجان انگیزی که به جزیره هندورابی خواهید داشت می توانید جاهای دیدنی بسیاری را ببینید و شگفت زده شوید. این جزیره با وجود جمعیت کم و کوچک بودن وسعتش تعداد بسیاری از مناطق دیدنی را در خود جای داده است. در اینجا شما را با این مناطق بکر آشنا خواهیم کرد.

کلوپ دریایی

جزیره هندورابی به دلیل داشتن سواحل کم عمق تفریگاه مناسبی برای ورز های آبی از جمله غواصی است. گردشگران می توانند در کنار لدت بردن از موجودات دریایی درو تفریح در زیر آب به تفریحات دیگری از جمله جت اسکی، سافاری و موتورسواری بپردازند.

تجمع لاکپشت ها

از اواسط اسفند ماه تا اواخر خرداد می توانید در این جزیره بکر شاهد لاکپشت هایی باشید که برای تخم گذاری به این جزیره می آیند.

ماهیان دریایی

به دلیل کم عمق بودن آب این جزیره می توانید در کنار ساحل جزیره هندورابی به تماشای ماهیانی که در هنگام شنا دیده می شوند بپردازید. ماهیانی از قبیل دم زرد، ملوان، پیکاسو  و...

قبرستان جزیره

قبرستانی عجیب در جزیره هندورابی که نسبت به بقیه قبرستانهای رایج متفاوت تر است. به گفته اهالی این روستا، این قبرستان آرامگاه پرتغالی ها بوده است. در قدیم اجسادی که در این محل دفن می شدند با سنگ های متفاوتی تعیین جنسیت می شدند. اگر یک سنگ بر سر قبر باشند نشان از مرگ یک مرد است و اگر دو سنگ باشد نشان از مرگ یک زن بوده است.

مسجد جزیره

تنها مسجد جزیره که از خاک و سیمان ساخته شده است. به دلیل اینکه اهالی این روستا اهل سنت هستند این مسجد به شکل تک مناره ای ساخته شده است. این نوع ساخت از قدیم در میان اهل سنت این منطقه مرسوم بوده است.

آب انبار جزیره

آب انبار این جزیره از اماکن قدیمی این روستا می باشد. هنگامی که چاه های این جزیره با کمبود آب شیرین مواجه می شوند مردم روستا از این آب انبار برای تامین آب شیرین خود استفائه می کنند.

رستوران و کافی شاپ ساحلی

رستوران و کافی شاپی در محل آرام و دنج که می توانید از غذاهای دریایی آن لذت ببرید. اگر تصمیم سفر به جزیره هندورابی را دارید باید بدانید این جزیره با تمامی جزایری که تا به حال دیده اید متفاوت است. این جزیره محلی برای خرید نیست و فقط می توانید از سکوت آن لذت ببرید و به تفریحات آبی جذاب بپردازید.





:: برچسب‌ها: جزیره هندورابی , جاذبهای گردشگری کیش , گردشگری , ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: